עלה ל-103 מניין ההרוגים באיראן: כך אירע הפיצוץ

חדשות קול חי No Comments on עלה ל-103 מניין ההרוגים באיראן: כך אירע הפיצוץ

איראן: עלה ל-103 מניין ההרוגים בפיצוץ המסתורי במדינה. מחקירה ראשונית עולה כי הפיצוץ הראשון אירע כ-700 מטרים מהקבר של קאסם סולימאני, והפיצוץ השני במרחק של קילומטר משם

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מניין ההרוגים בפיצוץ שהתרחש באיראן במהלך יום הזיכרון הרביעי לחיסולו של קאסם סולימאני עלה למעל למאה בני אדם, על פי דיווחים איראניים המתקפה כללה שני פיצוצים שונים באזור הסמוך לבית הקברות בו קבור מפקד משמרות המהפכה שחוסל.

על פי דיווחים ברשתות ובגופי התקשורת האיראניים הפיצוץ התרחש בעיר כרמאן בדרום מזרח איראן, שם גדל סולימאני ונקבר בה לאחר חיסולו בידי ארצות הברית, על פי דיווחי האיראניים מדובר היה בהתקפה מתואמת שכלל שני מטענים נפרדים, שגרמו לפיצוצים בזמנים שונים ובמיקומים שונים.

נשיא איראן איברהים ראיסי: "הנקמה כלפי מי שעומד מאחורי מתקפת הטרור תהיה בלתי נמנעת". אברהים עזיזי, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, הזהיר כי "נקמה קשה מחכה למבצעי הפיצוץ ליד מקום קבורתו של קאסם סולימאני" אך לא ציין מי המבצעים.

לאחר ניתוחים ראשוניים של זירת האירוע התגלה כי היה מדובר בשני מטענים שונים לפחות, שהתפוצצו כעשר דקות אחד אחרי השני. המטען הראשון התפוצץ בסמוך לאחת הכניסות הדרומיות לאזור בית הקברות ומטען נוסף התפוצץ לאחר מכן ליד נתיב הכניסה הצפוני למתחם, אחד המטענים הוסתר במרחק של כמה מאות מטרים מקבר סולימאני, בעוד השני הוסתר במרחק של כקילומטר.

הדיווחים העדכניים קובעים מניין מתים של 103 בני אדם עד כה, בנוסף למאות פצועים. על פי דיווחים פנימיים באיראן רבים מהפצועים וחלק לא מבוטל מההרוגים נפצעו במהלך הפאניקה שנוצרה במהלך ההתכנסות באזור קברו של סולימאני כאשר רבים מהפצועים וההרוגים נפגעו כתוצאה מדריסה ומחיצה במהלך בהלת ההמון במקום, כפי שניתן לראות במספר סרטונים שהופצו מזירת הפיצוץ.

כלי תקשורת באיראן דיווחו עוד כי אנשי רפואה שהגיעו לסייע לפצועים אחרי הפיצוץ הראשון, נהרגו או נפצעו מהפיצוץ השני.

עד כה אף גורם לא לקח אחריות על המתקפה המשמעותית בלב איראן, שלה גם מימד סמלי משמעותי כאשר הפיצוצים מתרחשים ביום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, מי שהיה בעבר אחד האנשים הבכירים ביותר באיראן בתור ראש כוח קודס במשמרות המהפכה ואחד מהמקורבים ביותר לאייתולות של המדינה, והפך עם מותו לסמל של אגרסיביות איראנית וייצוא המהפכה השיעית והכל מאות מטרים בודדים מקברו.



0 תגובות